Saturday 13 July 2013

Sebelum aku terima Nikahnya

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikumwarahmatullah :)



Ramadhan Kareem !    *nak jawab ape eh???*   -jawab-  "Allahu Akram"    :)

Firstly.....

Ramai yang tanye, " bile kau nak update blog eh? "  LOL.

ceh, macam ape je soalan die en. 

jika dah ade orang yang bertanya, mesti de jawapan en.
"pertama :sebab aku sebok ngn kelas. kedua : kat kolej aku susah nak daptkan line interneto, lalala~  ketiga : titew maleh le awokk  ( e yek )


Btw, apa tajuk kat atas tu ? *mesti korang cakap gini *  ( dia ni dah kenape? da gatal sangat ke nak kawen ehh ehh ehh ?? )  ni kalau orang yang dalam pemikran die always think negative laa kan. lol.

if orang ni selalu think positive ( mungkin die nak share laa kan, what should we do, before kite nikah)

*winkwinkwinkwink*

Aku ni bukan saja-saja nak tulis pasal topic ni ye. Ade sebabnye, "ramai sekarang ni suke bile ckp psl kahwin" eh, korang ingat kahwin ni senang ke ? *over pulak * aku akan publish topik yang aku selalu dengar orang dok sembang * or benda tu aku rase perlu kan lebih explaination. *poyo*

Korang cube piker la en, kite akan sampai juga tahap kat atas sane. "nikah" . Melainkan Allah telah panggil kita ( faham kan )

contoh lain kat sini macam ni la :

korang mesti nak CGPA korang akhir sem 4flat kan. Or 3.8 something. 
*tak tahulah kalau ade yang nak 1.8 , nauzubillah * Apa yang korang buat untuk pastikan impian korang menjadi kenyataan ??

" usaha + doa + tawakkal "
kannnn.... 

Usaha korang mesti belajar sungguh2, buat assignment betoi2, and so on.
*mesti ada usaha*

macam nikah la kann, korang nak husband/wife korang yang soleh/solehah, rumah tangga bahagia hingga ke syurga 
 so, korang mestilah kena ada usaha tu sebelum kahwin , 
faham ?? 


Apa yang aku nampak sekarang ni, ramailaa yang cakap 
* aku nak sangatttlaa en, dapat suami yang soleh, hensem bla..bla..bla.. *
 *nak dapt isteri yang solehah, cantik, bla...blaa.bla..* 

TAPI, no usaha. 

Senang aku nak cakap kat sni.

usaha pertama :  SOLAT.

usaha kedua :  CINTAI ILMU.

usaha ketiga : MANFAAT ORANG LAIN.

usaha keempat : AKHLAK

usaha kelima : RELATIONSHIP DENGAN ALLAH TAALA.

*korang kena tonton video kat bawah ni tau * -kena tengok, sebab video tu  bg korang lagi pahem- 

MESTI TONTON 


aku harap after korang baca n watch that video. ade lah changes kann.

Your life does not get better by CHANCE,
it gets better by CHANGE. 

- Jihn Rohn-

so, nak ambik kesempatan dalam bulan yang mulia ini, 

memohon kemaafan.

 *semoga ramadhan kite tahun ini, lebih baik dari ramadhan yang sebelumnya*









1 comment :

  1. Isteri cerdik yang solehah
    penyejuk mata
    penawar hati penajam fikiran
    dirumah dia isteri di jalann kawan
    sewaktu kita buntu die penunjuk jalan~

    ReplyDelete