Sunday 22 December 2013

HARGAI SETIAP DETIK YANG JADI


Assalamualaikum w.b.t.   :)

Yeahhh ! rindu nak update blog. (actually, menulis je, pasal vacation ke Indonesia. will update soon eh) Take time skit. hiks. OKEY, pejam celik pejam celik ! dah hujung tahun 2013 da wei ! macam tak percaye je kan. CEPAT GILER MASA BERLALU. 

Dah sem 4 dah (lagi 2 sem je lagi) kemon!  member-member yang dah degree. dah nak final exam sem 1 kan . Sepupu aku yang pregnant dah nak bersalin da wei ! . Abah Mama dah bertambah usia ( eh, eh abeh kau fahana , tak ke dah nak 20 tahun !)  OH GOD ! belum. belum.belum. HAHA. Member yang dah tunang , dah nak kahwin, (btw, Tahniah ) Semoga semua yang berlaku sentiase mendapat redhaNya_ 


"Hargai setiap detik yang dah jadi" 

Dah hujung tahun sudah, lagi beberapa hari lagi nak melangkah ke 2014. 2014 wei ? Allahu, 

Yeahhhh , hargai setiap detik yang dah jadi. Bile teringat benda yg dah leps tak kisah lah senang hati ataupun buat kan hati kite ni duka lara ataupun yang membuatkan sakit otak pikir kannya. Yang pasti itu akan membuatkan air mata ku jatuh. 

Bukan apa, kadang- kadang kite lupa nak ucap kata syukur dengan nikmat yang tidak pernah kite sangka-sangkakan Allah bagi kat kite. Allahu. Merungut dengan ujian yang Allah berikan kat kite. (criessssssss )

Bukan aku sorang, kite semua kena ajar diri kite supaya semua benda yang lalu, mengajar diri kita. Tak kira baik atau buruk. 

Elakkan diri kita dari cakap "kalaulah" . Aku tak mahu mintak Tuhan berikan benda tu balik"

Aku cuma mintak...

Berikan aku peluang untuk merasai perkara indah macam tu lagi. Sebab aku percaya, aku mampu lakukan yang terbaik dan Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk aku.



Moga Allah redha 





No comments :

Post a Comment