Monday 29 June 2015

Hiking before Ramadhan !


Assalamualaikum, Haaaaiiiiii ! Ya Allahhhhhh lame giler tak menulis canie weh. Kalau korang nak tahu laaaa kan. kalau nak tahu la, 3 Bulan k takde unify, sebab pindah rumah. Hahhhh tu hahh yang baru nk hupdate hiking ni ! sebab hiking ni best best best best sampai aku pancit patuh esoknye badan ak sakit macam kne tumbok ngn gengster Sepaaaaaangggggg! eh? Poyo giler, heh. tapi hakikaaaat weh.  

K k k tak zabaaaar nak citer. Bulan May kitorang hiking Bukit Tabur East. Hah Bukit ni kan dekat giler ngn umah aku. Kat Taman melawati, about 20minutes la kalau tak jammeddddddd. And and and, for the first time kkkkkkk, abah aku bagi ak drive kete. muahahaha excited gile. heret Faris sekli, die mmng suke aktiviti canie. korang dapat rase tak?? aku semangat gile citer  T_T

K, sape yang tak penah pegi Bukit Tabur then tak tahu jalan. Korang just type kat Google Maps "Bukit Tabur" . Tapi tapi , hah dnga sini kang kate ak menipu pulakk. Google Maps tu akn bawak korang ke Bukit Tabur West tawwwww. So, sokay la kalau korang mmg nak naik Tabur West. Tapi tapi tapi , aku kan nak naik Tabur East kan, so ak pegi je Tabur West *ikut je Google maps tu*  sebb Tabur East dekat-dekat situ gakkkkkkkk. Sampai je Tabur West , ak follow mmber ak g Tabur East. Dekat jeeeee.




So, yeaahhhhhh ! kitorang naik ber Tujuh :) Subhan , Aslam , Ikraam , Iqbal , Faris , Aliah and me !

Ko bayangkan kan kan, almost sebulan aku kat umah jadi penganggur tegar. buat ape je makaaaaan blaa blaa blaaa. memang tak laa kan nak lari-lari ke hape. Pastu sehari sebelom baru la terhegeh nak maen badminton, buat sit up . poyo jeh, heh.

Esokkkkkknye, pancit weh. hahahahaha. Menegak k Bukit yang ni. Patuh bukan setakat guna kaki je hiking yang ni. kne gune tangan gak tawwwwww. Habes tangan ak cecalar. naseb baek die terime seadanye. muahahaha (:








Nampakkk tak ? kegigihan aku sampai puncak. *bawak hadek lagi taw* hahaha. Korang nak tahu tak? aku jatoh ade satu part tu, Patuh, serius taw ak nekad. "dah aku tak nak naik, korang naiklah " Buat pertama kali , aku fade up macam tu. Buat malu k. hahaha . But , Alhamdulillah. ak bjye, kitorng bejye (:


Maafkan aku, aku tak ingat laaaaa. Berape jam naik. Tapi tapi tapi, demi pembace yg setia. sape je nak bace blog ni, heh. Gigih taw wasep kawan aku tanye bpe jam naik. patuh reply lambat sebb tnegok tv. hahahaha gurau (: . Haritu kitorng naik dalam satu jam setengah okay geng!









Hah, tahu taaaaak . Aku piker pe. Nanti aku nak bawak anak-anak aku cube aktiviti sehad macam ni hah. tapi tapi tapi kene lah bapak die pon minat jugak. hmmmmmm...... dah jumpe kot. ahaks. eh, mestilah kne carik seorng laki yang boleh protect bini ngn anak anak die nak panjat sane sini . K dah jauh sngt ni .

dah la penat type. hahaha. kalau de pape nak tnye psl hiking. Tanyela eh (: kalau ak takleh jawab nanti ak pas lah soalan kau kat kawan-kawan ak yang otai-otai tu.

Take care !!   ;)





No comments :

Post a Comment