Monday 11 April 2016

RESIPI : CHEESEKUT OREO KURANG MANIS !



Assalamualaikum ! 

Ya Allah, ape ni ape ni last blogging august 2015 ! nampak nau malasnye. (tak malas k, busy busy study busy bisnes lg) ceh, clishe, Mesti ade yang rindu nak bace penulisan aku en en en ? hahaha. bagi chance plis nak syok sndri, bukan senang nak menulis balek ! 2016 ! April 2016 baru stat menulis balekkkkkkkk. k jap, pebende sebena yang ak nak cakapni. k RESEPI k RESEPI !!!

Mase memula ak buat cheesekut ni ! ramai girls yang wasep , tweet aku 

"fana, camne nak buat cheseekut ni ? " 

"ape bahan - bahan die eh ? eh ? "

takdelah ramai. bagi aku, kalau daa lebih sorang tanye and aku ingt peristiwa pertanyaan tu. maka penting lah bagi aku! 

jap ! jap ! jap ! kenape aku cakap KURANG MANIS ! sebab aku tak suke buat memanis nnti takleh makan bebnyakkkkkkk and and tak baik kn untuk kesihatan. cehwah ! ahaks. 

JOM START !!!!


Bahan - bahannya gais !

1) Tatura cream cheese ( tak kesahlah korang suke cream cheese laen pon okay je! tkde mslh, ikut tekak masing masing okays! , aku beli yang panjaaaaang ! sebab fmily aku ramai . )

2) Biskut oreo ( first beli biskut oero biasa yang pepanjang tu sebab aku gune cream biskut oreo tu untuk mix dngn cheese nnt and oreo yang kedua tu kau beli yg dlm packet yg da sedia hancur senang nanti kau nak tabur mase last nnti ) 

3) Susu segar HL low fat ( Okay adek-adek sekalian, terpulang kat korang nak beli susu segar ape, Dutch lady pon boleh. tak kesah jugak low fat ke, full cream ke ! jnji susu segar. well, aku suka susu segar low fat, k bai ) 

4) Hup seng cream crackers ( WAJIB ADE biskut okay! aku suke gune biskut hup seng sebb sedap! korang nak gune biskut marie pon boleh , asalkan biskut ! tapi ak cdngkn kat korang gune biskut hupseng! superb sedap nyummmm. k bai 

5) Susu pekat lemak manis ( k kakak kakak sekalian, bukan tuang satu tin tu okay! kang kencing manis salahkan i pulak, Aku gune 4 sudu besar sahaja susu pekat ni, da cukup sedap bg aku. tapi kalau korang rase kurang manis boleh je nak tmbah lgi ! no problem okayssss. 

CARA NAK BUAT BNDE ALAH NI 



MASUKKN TATURA CREAM CHEESE DLM MIXER ( Start ngn no 1, lame lame baru lju sikit)


NEXT, MASUKKN SUSU PEKAT 4 SUDU BESAR 


SETERUSNYA, MASUKKN 4 CREAM BISKUT OREO & 4 SUDU BESAR SUSU SEGAR (Kalau nak cair lagi, msukkn lg susu segar)


tadaaaaaaaa dah siap !!!


Sekarang sesi nak susun pulak creaam cheese dngn biskut hup seng dengn serbuk oreo ( susun berlapis lapis  taw, tuangkan susu segar HL dlm pinggan sebb kite akan celup biskut hupseng sebelum disusn dlm bekas )


first layer : biskut hupseng celup dalam susu segar HL 

second layer : tuangkan cream cheese yg kite mix td 

third layer : letakkan serbuk oreo tu !

ULANG BALEK DR FIRST LAYER TD OKAY ! 

SMPAI JD CAM NI :)


TADAAAAAA DAH SIAP !!!

Selamat mencuba sumorang !



Thankyou for reading this entry !

 


No comments :

Post a Comment