Saturday 21 February 2015

Eh awak? Eh saye? Eh jodoh?


Zaman laa ni, bile break off je ngn someone mesti alasan takde jodoh en en en tapi tu lah hakikat sebenarnya. hahaha

Kenape Tuhan nak jauhkan kau dengan die? yup, sure kau takde jodoh ngn die terimalah takyah nak berontak hentak kaki lak hahahahahaha. Ade sebab kenape Tuhan pertemukan kau jumpe die supaye kau belaja sesuatu. Contoh : Beli sim digi bergayut setiap malam  membazir masa aku je, bagi semua notes kau kat die kah kah kah 

Daripada pengalaman aku, I learned a lot, I repeat, A LOT. sedih lak. Hahahaha.



Betul taw ape orang tua-tua cakap, pengalaman mematangkan kite, pengalaman mendewasakan kite, pernah dengar tak? kalau tak pernh maknenye kau kena bnykkn bergaul ngn orag2 tua. hihooo. Daripada situ kite tahu banyak bende yang kite tak tahu, macammane nak percaya org tu. Yup, trust. Takkan jadi satu relationship tu kalau kau sayang die sorang je , I mean , kau sayang die bagai nak rak then die tak sayang kau, worth it kah ? buang masa tenaga sahaja , ceh ceh ceh emo.

Pernah terpikir tak sape jodoh korang? Alamak ! Isu sensitifla. tahu tak? macammne ak tegerak hati nak tulis blog canie en. 

"sebabnye, baaaaaaaaaaaaaanyak gile gamba org kahwin kat instagram"

Boleh jadi tau, jodoh kau dengan geng geng kau sendiri. Tak kesah lah geng mase kau tadika pasti 6 tahn ke, geng mase kau darjah satu balek kelas ngaji same-same gitu. Boleh jadi jugak jodoh kau ngn geng-geng kolej kauuu haaaaaaa, kemain takleh complicated lagi! Gaya die, macam suke sakat kau ade je yang tak puas hati kat kau, macam ignore kau, diam-diam die stalk blog kau, eh? aku cakap ape td  tutp tup masuk minang. ceh ceh ceh. wahahahahaha.



Memandang ni last semester aku, ni lah antara geng aku, hah entah-entah jodoh kat sini. HAHAHAHA


Aku nak share cerita taw, cerita mak abah aku sndri.

Mase zaman dolu-dolu, mak abah aku satu kampung taw rakan-rakan. hahahaha. Kampung tu ade buat Rombongan ke Pulau Pinang taw. hah aku pon tak tahu kenape Pulau Pinang. wahahaha. Mak abah aku tak knl pon mase tu. memasing buat hal sendri. Buat hal sndiri taw.

Ade satu hari ni, family aku berkumpol. Tujuh-tujuh ade, yang kat asrama semua balek umah. Throwback sikit mase tu, bukak album lelame gelak-gelak. Sekali tu jumpe gambar mak abah aku kat Pulau Pinang weh! Paling tak sangke gile! Dorang sandar kat satu pokok yang same, I mean mak aku hadap sane, ayah ak hadap sane . Weh kau sangke? sekarang ni dorang dah kawen, bahagia anak 5. hahahahaha.



Ye ,dorang kahwen. dah lahir aku ni, dah bahagia anak lima tak lame lagi dpt menantu. eh? hahah.

 Ko tak pecaye pe lg?

Jodoh tu boleh jadi sesape, yang mane kau tak sangke (: . and remember that girl yang baik untuk laki yang baik. Laki yang baik untuk perempuan yang baik gitu. Macammane nak dapatkan yang baik? jadilah yang terbaik. And kadang-kadang aku tak tahu nak ukur diri aku ni baik ke tak, kadang-kadang kejam bagi harapan kat orang. kadang-kadang org bagi harapan kat kite. wahahahaha kemain Complicated kau fahana :-)

Aku tak pernah menyesal jumpe sesape selame aku hidup ni. Sebab memasing tampal kenangan dalam hidup aku (: . Pahit, manis ,masam, sume ade. Normal la beb . Terima Kasih Tuhan untuk semuanya !


Doakan yang terbaik (-: , eh? eh? macam status sape eh. heh. Doakan la, sebab aku da target nak kawen bile hahahahaha!







Nanti kalau aku da jumpe org tu, aku nak suruh die bace entry ni. Entah-entah die tengah bace! WHO KNOWS! hahahahahahaha.



Okay, Happy weekend sume! Thankyou for reading this entry. wahaha.

No comments :

Post a Comment