Wednesday 18 February 2015

XPDC Terjah Lata Medang .


Assalamualaikum.

Ehem. Hah entry kali ni mungkin panjang dan penuh dengan banyak gamba.Gagah taw aku bawak balik lattop ni hah naek ktm dengan ramai org kedebush! yelaaa, memasing nak balik Cuti Tahun Baru China kan, sebab kat umah line unify laaajjjuuuuuuuu baru best nak update gitu!

 Aku tulis blog ni nak share experience aku je and nak mengabdikan kenangan terindah dalam blog ni! ceh. So, aku harap masing-masing dapat bace entry ni dengan hati yang gembira ! Sebab aku rase sangat gembira bile tengok gambar-gambar ni (:

Mehlaa layan gambar - gambar sepanjang kami hiking (: 








Guess what ? Guess what ? aku da jatuh cinta ! dah jatuh cinta dngn hiking ni (: rase macam ketagih lain macam taw. hah bahaye tak ? okay, meh FF cerite serba sedikit betolak kol bpe ke ape. ceh, FF. (Geng aku panggil aku FF, so biase biase kan lah. hahaha) . Kami mula mendaki Jam 10pg macam tulah. Sampai Air Terjun Lata Medang sekitar jam 1petang. Sebab someone injured tu yang smpai lambat sikit. 




Kakak ni la injured, kesian tau die, Tapi, congrate ! smpai tau hajat die nak tengok waterfall. Jakun die, MashaAllah. Sorry jaja. muah love u (: . Sebab Jaja asal Singapore. Mane de waterfall sane. haha





Mase ni , hampir satu jam pendakian , yang baju merah belakang aku tu kawan sekolah menengah aku (: and kawan sekolah rendah member aku. kecikkan duniya (: 



Banyak kali jugak lah, kepala aku terhantuk kat pokok-pokok yang rendah. Pastu sume gelak huhahuha dulu baru cakap "kesiannye" . hampeh. Gamba atas ni baru lepas terhantuk ah tu *cer usha muka memasing, muka baru lepas gelak* hahahaha.



Alhamdulillah! setelah 2 jam pendakian en en en. Sampai jugak Air Terjun Lata Medang :) . Track die quite easy. So, jom laaa reramai pegi sini. Air die perh sejuk!



Subhanallah ! rindduuuuuunyeeee air terjun ni :D . MashaAllah best gile ! Gambar bawah ni muka-muka xcited jumpa waterfall k kawan-kawan hahahaha.







Sejuk mata memandang (:











Habes dak aktiviti makan, mandi semua. Dalam pukul 3 petang, kitorang bergerak balik lah kan. Takkan nak stay smpai malam. k hamabar (: . Dalam perjalann balek, kaki girl ni injured lagi. hihi. comel je jaja. Sume tu pengalaman. Mase hiking, jangn lupe bawak ubat-ubat yang perlu seperti minyak gamat , minyak cap kapak segala jenis minyaklah . Nnti kalau jadi ape-ape takdelah menggelupor .



Sempat lagi selfie k. "open camera" laa konon. hiks. Rugi tak amek gambar, even muka memasing da macam ape. gambar tu kenangan (: . Kenangan tak boleh dibeli (: . aku tak hebat puisi puisi ni weh. kbye !




Teka sape lemas mase mandi kat Lata Medang? hahahaha. aku ingat takde org nmpk. sekali tu, ade sorang budak ni nampak. Syukur, alhamdulillah. kekeke. First time taw sepanjang hidup ni lemas. Mase tu piker ade org nampak n could save me ! hehehe. nnti sy blnje awak aiskrim 20 sen . haha. Memasing weh. ade yang kne pacat. Ade yang kaki cramp. Ade yang itu ini. Tapi best giler!

okay korang! Tunggu next update , bukit kutu ! Tu laaaaaaaaagggggiiii laaaa seronok gile bak hang! hihihi. Thankyou for reading this entry , muah ciked (:






p/s : Kepuasan yang tak boleh nak luahkan dengan kata-kata . Sorry tersastera pule (:

No comments :

Post a Comment